Wednesday 12 October 2011

Rahmat-Mu dan Kasih-Mu Membuka Pintu Syurga Untuknya

Saat yang paling indah apabila impian yang kita harapkan menjadi kenyataan, impian terbesar aku adalah ingin melihat dia menjadi wanita solehah… Subhanallah… apabila aku melihatnya, redup hatiku memandangnya, melihat wajahnya terbit perasaan sayang yang sangat mendalam terhadapnya… sehingga lidah aku kelu untuk berkata-kata… namun ketahuilah bertapa aku mensyukuri dengan perubahanmu… hati aku hanya sering mangucap "jadilah wanita solehah" setiap kali aku melihatmu... diamku kerana aku mencintaimu…

Syukur kepada-Mu ya Allah…  kerana kasih-Mu memberi hidayah dan rahmat kepada orang yang aku sayang… semoga dengan rahmat-Mu membawa dia ke jalan yang Engkau redhai… dan semoga dia menjadi hamba-Mu yang bertakwa dan wanita yang solehah…

Sesungguhnya hanya Engkau mengetahui bertapa aku mensyukuri dengan rahmat dan kasih-Mu kepada hamba-Mu itu…  dengan rahmat dan kasih-Mu itu, memberi hidayah kepadanya dan membuka satu peralihan kehidupan yang sentiasa di berkati oleh-Mu…  kerana itu akan membawanya kepada permulaan ke arah kebaikan…


Wahai insan yang aku sayang kekalkanlah imejmu itu… kerana syurga akan menantimu di sana… ingat pesananku “tempah tempatmu di syurga…” dan aku sentiasa berdoa kepada Allah untuk menempah syurga untukmu... -elyas-

Insya'Allah kita semua menjadi hamba yang bertakwa, soleh solehah... mudah-mudahan hidayah Allah sentiasa kita terima... dan kita semua sentiasa dalam rahmatNya...;-)


Pesananku untuk kamu yang aku sayang
"Tempah Tempatmu Di Syurga sayangku"

No comments:

Post a Comment