Friday 30 December 2011

Biar Cinta Ini Kerana Allah

Cinta itu adalah ketika timbul perasaan aneh di sekujur tubuhmu baik ketika kau melihatnya, mendengarnya, ataupun ketika kau merasakan kehadirannya di dekatnya, adakalanya kau selalu ingin dekat dengannya, namun yakinlah, bahawa jarak yg jauh terkadang itu mampu mendekatkan hati kamu, dan jg sebaliknya kedekatan tanpa ikatan pernikahan seringkali merenggangkan hati kamu.

Cinta itu tumbuh secara tak terduga, terkadang kau berpikir bahawa kau LEBIH BAIK mencintai orang tersebut, namun ketika HATImu menolaknya kau tak akan mampu berbuat apa-apa, biarlah perlahan-lahan hatimu, bersama dgn masa yg akan menghapusnya dari fikiranmu.

Namun ketika HATImu membenarkan kau justeru akan dibuat kebingungan kerananya, kau justeru akan berpikir sebelum kau benar-benar yakin bahawa dialah cintamu yg sebenarnya.


''CINTA KERANA ALLAH'' 
Adalah ketika kau mengerti, tak hanya kelebihan dari orang itu yg kau lihat, namun jg MEMAHAMI dan MENERIMA kekurangan –kekurangan yg dimilikinya, sungguhpun kau baru boleh mengatakan bahawa:

setelah kau benar-benar mengenalnya dgn sebenar-benarnya, yaitu baik dan buruknya.


''CINTA KERANA ALLAH''
Itu tidak pernah sebatas pada penampilan dan kecantikan, adakalanya kau akan lebih mencintai sebongkah arang hitam daripada sebutir intan yg berkilauan, kerana sesungguhnya kau sedar bahawa kau memerlukansebuah kehangatan yg mampu mengusir rasa dingin dari jiwamu, lebih daripada sekedar keindahan yg ternyata membuatmu beku kedinginan.


''CINTA KERANA ALLAH''
Itu tidak akan tumbuh dari kecantikaan seseorang, namun KECANTIKAAN seseorang justeru akan tampak ketika kau mencintainya, adalah bagaimana kau bisa Rupa, harta, ataupun Nasabnya, karena inilah kau bisa menepis kefakiran, kehinaan; ketidak bahagiaan, dan kemudian mengantinya dgn kemulian yg di redhai oleh Allah SWT.


''CINTA KERANA ALLAH''
Akan membuatmu merasa tidak perlu memiliki meskipun dalam hatimu kau sangat ingin, adalah bagaimana kau bisa ikhlas ketika dia ternyata lebih mencintai orang lain dan bahkan kau pun selalu berdoa agar mereka terus berbahagia.


''CINTA KERANA ALLAH''
Tidak akan menggiringmu pada jurang kemaksiatan, ketika kau melihat dia dan mencintainya, hal itu akan membuatmu semakin berbedah diri, kau menjadi mampu melihat kekurangan-kekurangan dirimu utk kemudian memperbaikinya.


''CINTA KERANA ALLAH''
Tidak akan membuatmu berpikir sempit, justeru kau akan berfikir lebih jauh ke depan, lebih matang, lebih dewasa, dan ke arah yg lebih serius,...!!!

kau tidak akan berfikir dan membayangkan apabila kamu sdh pacaran, namun kau sdh berfikir ke arah pernikahan, kerana kau sadar bahawa ia jauh lebih kukuh, suci, bererti dan bermakna di hadapan Allah daripada sekadar pacaran.


''CINTA KERANA ALLAH''
Terkadang tak tumbuh dgn sendirinya, kita seperti layaknya diberi biji utk di tanam, lalu ia tergantung pada bagaimana kita merawatnya, jika kita baik maka baik pula lah perasaan itu, dan jg sebaliknya, terkadang pula boleh jadi ia tumbuh dgn sendirinya, ada saat dimana kau terkadang ingin membunuh saja perasaan tersebut namun entah mengapa kau tak berdaya,karena sebenarnya bukanlah kita yg menumbuhkan perasaan cinta tersebut, namun Rabb yg maha Pengasih dan maha penyayang lah yg berkehendak atas segala perasaan itu.


''CINTA KERANA ALLAH''
Bukanlah tentang bagaimana kalian saling memandang, namun bagaimana tentang kalian melihat ke arah yg sama, dan berjalan ke arah yg sama, kalian sedar bahwa kalian tidak akan mampu menghadapi perjalanan tersebut sendirian melainkan kau memerlukan seseorang utk berjalan di sisimu yg saling membantu saling meringankan, dan saling mengarahkan dlm perjalanan menggapai Redha-NYA.


''CINTA KERANA ALLAH''
Tidaklah selalu memerlukan beragam kesamaan diantara kamu, namun yg terpenting adalah kesamaan prinsip dan tujuan, yaitu menggapai Redha Allah SWT, dalam dirimu kaupun ingin agar kau merasa layak utk mencintai dan di cintai olehnya.

No comments:

Post a Comment