Wednesday 3 August 2011

Aku Teringat...


Aku Teringat mase mula2 pi terawih dulu...

Satu ari aku pi r terawih… pertama kali pi tu..(x ingat thn bile tp area mase sek rendah r umo 10thn or 11thn lah)
kat johor nie terawih amik 20 rakaat… aduhh lame tu…
bangun… duduk… bangun… duduk… penaatttt…. bile r nak abis….
tiap kali lepas salam aku  pi belakang amik makanan or minuman…(mase tu ader r belen2 juadah buka kat surau)
pas tu aku sambung balik… ( x kira imam tgh duduk ke diri… join je jemaah… habisje  makan terus join jemaah duk kat baris belakang)
ntah brape kali duk ulang minum makan pastu  join jemaah… wat lg minum makan pastu join jemaah…
aku pn duk pk bile r nak abis nie lame dah rase… (mase tu x tau terawih berapa rakaat… main ikut je…)
aku pi kat abah… aku tanya…

aku : abah lambat lagi ker nak abis… x abis2 nie…

abah : 3 kali salam jer… x lame dah nie…

aku : erm… tinggal 3 kali salam je… nak abis dah… (aku cakap dalam ati)


aku pun terus r ikut jemaah… lepas bagi salam aku kira… lagi 2 salam… 2 je… ye ye nak abis…
bagi salam lagi… yeahhhh… dah nak abis… tinggal 1 salam jer lagi…
bagi salam lagi… yeahhhh… abiss… aku terus pakai selipar tunggu abah…
rase macam kejap plak hehe…
(abah wat witir kat umah, sian kat anak dia hehe…)

skang ni aku terpikir kalau abah cakap ENAM rakaat mesti aku rase lambat sangat…
enam rakaat… banyak tu… 
tp abah bagitau TIGA kali salam… tiga kan sikit dari enam xde r rase banyak sangat hehehe…

sampai r skang nie aku x kira rakaat… aku kira salam jer hehe…
 rase macam kejap plak 20 rakaat tu hehehe…

(tips : jangan pk letih hehe…)

No comments:

Post a Comment