Wednesday 24 August 2011

Notes Aku Buat Tersayang

Kalau kita mencintai seseorang, benar2 sayangkannya... banyak berdoa kepada Allah... agar dia jodoh yang baik untuk kita... kalau dia baik untuk kita Insya'Allah akan makbul... sesungguhnya Allah mengetahui mana yang terbaik untuk kita... SyurgaHati nak berkongsi sikit kisah yang pernah dilalui...

Sebelum tu nk pesan... sebagai hamba Allah kita mesti percaya kepada qada' dan qadar Allah... tak semestinya apa yang kita rancang akan menjadi kenyataan... sesungguh Allah lebih mengetahui... untuk mencipta syurga di hati kita mesti perlu banyak berserah dan bertawakal kepadaNya... barulah hati kita redha dan tanang umpama syurga...

Ha.. hari ini aku nak letak satu kisah yang pernah dilalui sendiri... erm... suatu masa kita pasti bertemu dengan orang yang kita sayang... orang tu akan kita sayangi dan cintai... bagi aku sendiri bila kita dah sayang dan cinta seseorang kita ingin hidup bersamanya... semasa aku bersendirian, sewaktu teringat padanya... tiba-tiba ilham datang untuk menulis... ilham tu bertajuk 'Notes Aku Buat Tersayang'... aku menulis untuk menyatakan isi hatiku padanya...
perkataan 'Notes Aku Buat Tersayang' = sendiri adalah hadir dari namanya...
luahan ni memang untuknya

memang aku sayang kat dia... tapi dalam masa yang sama pasti ada kemungkinan2 lain... kita meracang Allah menentukan... tul tak..? luahan nie aku nyatakan padanya yang aku sangat sayang kepadanya, walaupun suatu ketika nanti kalau terputus...  aku tetap akan sayangkan dia... dan sentiasa mendoakan kebahagian dia bersama suaminya... tetapi dalam masa yang sama aku amat berharap dia isteriku... kerana sayang aku hanya untuk isteri aku...

nak baca x...? hehe...


Notes Aku Buat Tersayang


Insan yang pernah aku lafazkan "sayang sangat-sangat" padanya adalah insan yang paling aku sayang..;-)

Ketahuilah sayang ini sentiasa terpahat di hati biarpun kamu bukan untuk aku… kerana perasaan sayang ini sangat hebat untuk kamu…;-)

Jika ada insan lain di hati kamu dan mampu bahagiakan kamu, pergilah… jangan gusar tentang aku… kerana sayang aku adalah untuk melihat kamu bahagia…;-)

Dari jauh pasti aku akan sentiasa doakan kebahagiaan kamu, aku ingin kamu kekal bahagia… inilah tanda sayang aku pada kamu yang tiada penghujung…;-)

Andai ada insan lain yang terpahat di hati ini, kamu tetap aku sayang… akan aku beri tahu kepadanya ada insan lain yang paling aku sayang sebelum kehadirannya… dan satu pesanku padanya (isteriku)… "jika awak isteri saya, awaklah yang pertama dalam hidup saya… sayang dan cinta saya adalah untuk isteri tercinta"...;-)

Kamu tetap aku ingati, kerana sayang aku pada kamu tiada penghujung… namun isteriku tetap yang pertama… dan aku amat berharap KAMU ISTERIKU… kerana aku berharap hanya kamu yg aku cintai, hanya kamu pertama dalam hidup aku…;-)


Sudikah kamu menerima cintaku, menjadi isteriku, menemani hidupku, menyerikan syurgaku di akhirat… kerana sayangku untukmu tiada penghujung…;-) -elyas-

Hanya Kau Yang Satu.

'Notes Aku Buat Tersayang'
by Mohd Elyas Abdul Rahman


inilah notes aku buat tersayang, memang sungguh aku sayangkan dia... memang sungguh aku inginkan dia menjadi isteri aku... namun aku menyerah pada takdir, menyerah pada qada' dan qadarNYA... namun cintaku adalah untuk isteriku...

(jangan salah faham eh... bukan menduakan isteri k... aku sayang semua orang yang hadir dalam hidup aku... saudara2, sahabat2, kenalan2 semua aku sayang. Note ni aku tulis sebab aku benar2 sayangkan dia dan sangat berharap dia menjadi isteriku... namun jika dia bukan isteri aku, biarlah aku terus sayang dia dan terus mendoakan kebahagiaan dia... aku sayangkan dia, tetapi aku lebih sayangkan isteri aku dan cintaku hanya untuk isteriku... kerana itu aku mengharap sangat dia menjadi isteri aku, supaya tidak berlaku salah faham... jangan salah faham eh...)

selagi aku belum beristeri, dialah orang yang paling aku sayang...
jika benar dia isteriku... sayangku, cintaku dan segalanya adalah untuknya...
namun jika dia bukan isteriku... sayangku, cintaku dan segalanya adalah untuk isteriku...

Mohd Elyas say "sayang sangat-sangat" on 14 - 03 - 2010

No comments:

Post a Comment