Thursday 6 October 2011

Syurga Itu Dekat Di Hati

Aku sangat menyayangi seseorang... dalam hati ini hanya dia sahaja yang paling aku sayang... aku sayang sangat-sangat kat dia... erm... tak tau nak tafsirkan sayang tu macam mana... biar Allah sahaja yang mengetahui... biar dia je yg merasai perasaan sayang nie... tak tau r dia rasa atau x... tapi dia tahu aku sayangkan dia... sebab aku dah bagi tau dah aku sayang dia... kalau dia terima Alhamdulillah... kalau x aku redha...

kerana perasaan sayang nie lah aku nak sangat dia ke syurga... janganlah dia ke arah lain selain syurga... kalau dia di syurga, Alhamdulillah... dah cukup bahagiakan aku... x jadi isteri aku pun x pe... walaupun aku ingin sangat dia menjadi isteri aku... kalau dia isteri aku, syukur Alhamdulillah... bertapa Allah saja yang tau bertapa syukurnya aku kepadaNya... tp jodohkan... jodoh Allah dah tetapkan...

ape yang boleh aku boleh buat sekarang...
sebagai sahabat baik aku... sebagai orang yang aku sayang... aku nak bimbing dia ke syurga Allah... kerana tu r aku banyak membaca...

ader satu buku tu... kalau boleh aku nak kasi kat dia... buku tu...
"Kerana-Mu AKU BERUBAH, TUHANKU perkenankanlah..." tulisan Ruhana Zaki.

dalam buku tu ader bahagian yang menarik perhatian aku... kat SyurgaHati inilah aku nak berkongsi ngan korang... tajuk kecilnya 'syurga itu dekat di hati' jom kita sama-sama baca...



"Dapatkah aku masuk syurga?"

Mungkin itulah pertanyaan yang pernah terdetik di hati.

yakinlah...
kita berpeluang masuk syurga yang dijanjikan itu asalkan beriman dan bertakwa.

"Beriman dan bertaqwa?aku bukanlah orang yang ..............."

Hah, nak buat alasan lagilah tu...!
kita sudah islam, yang tinggal hanya untuk mengilap keislaman itu hingga menerbitkan iman dan taqwa...

"Bagaimana...?"

Senang sahaja, cintai agama sendiri, ikut apa yang disuruh, tinggal apa yang ditegah. Jangan melawan.

Pesan nabi, syurga itu tidaklah jauh, syurga itu ada dekat saja dengan dirimu.
Jadi, jangan lepaskan peluang untuk meraih syurga itu...




Semoga dia menempah tempatnya di syurga... aku sayang dia... -elyas-

No comments:

Post a Comment