Tuesday 25 October 2011

Salam Sayang, Cinta, Kasih dan Rindu...

Jika namamu yang tertulis di Lauhul Mahfuzd untuk diriku, 
percayalah rasa cinta yang kita rasai 
adalah kerana Allah telah tanamkan perasaan itu dalam hati kita... 

Biarlah aku memperbaiki diriku dahulu sebelum aku membimbingmu... 

Cinta ini tidak akan hilang selagi kau tertulis dalam takdir jodohku... 
yakinilah… 

SAYANG aku, CINTA aku padamu 
tidak akan pernah berkurang malah sentiasa subur di hati dan perasaanku... 

akan aku meniti hari-hari aku dengan berdoa untukmu 
sebagai tanda KASIH aku dan RINDU aku padamu... 

biar aku mencari redha Ilahi sebelum cinta kita diredhaiNya...


Rindu itu adalah fitrahMu,
Dialirkan di dalam jiwaku,
Kasih sayang mengalir bersama,
Disaluran bernama cinta,

Cinta itu perlu disekat,
Oleh empangan iman,
Dari limpahan maksiat,
Dari terus kekufuran,

Cinta itu perlu disuburkan,
Dengan baja keikhlasan,
Cinta itu perlu disemai,
Di sebuah taman kehidupan,

Kehidupan ini perlu diwujudkan,
Disatukan oleh ikatan pernikahan,
Kehidupan ini perlu diceriakan,
Dengan limpahan kasih sayang dalam perkahwinan.



Sebelum kau milikku… pesanan ini hanya untuk kamu…

Jika namaku yang tertulis di Lauhul Mahfudz untuk dirimu, niscaya rasa cinta itu akan Allah tanamkan dalam diri kita. Tugasmu bukan mencari diriku… tetapi mensolehahkan dirimu… andai aku telah tertulis di Lauhul Mahfudzmu… aku adalah imammu, dan ayah dari anak-anakmu… aku bersama-samamu dalam perjalananmu nanti… percayalah, aku sedang memperbaiki diriku… memantaskan diriku untuk menjadi imam bagi tulang rusukku, dan buah hatiku kelak…


mari kita sama-sama berdoa

Ya Allah...
Kalau seseorang itu bukan jodohku,
tolong dijauhkannya dariku dan temukanya dengan yang lebih baik...
dan jika dia memang jodohku,
maka supaya didekatkan denganku dengan caraMu dan aturanMu...
AMIN...


MOGA CINTA KITA MENCAPAI REDHA ILAHI
SENTIASA DIRAHMATI ILAHI


SALAM SAYANG, CINTA, KASIH DAN RINDU...
biar aku mempersiapkan diriku dahulu... tiba masanya kita bersatu...
-elyas-

No comments:

Post a Comment