Monday 28 January 2013

Menulis Untuk Berkongsi


Menulis untuk berkongsi adalah tujuan sebenar blog SyurgaHati.

Baru-baru nie SyurgaHati ada menulis  ‘Motivasi Gaya Rasulullah’ dalam entri nie menyentuh mengenai cara Rasulullah memberi motivasi kepada sahabat-sahabat baginda. Rasulullah adalah motivator terbaik, baginda menggunakan Al-Qur’an sebagai sumber motivasi untuk umatnya, dan sehingga kini Al-Qur’an menjadi panduan kita. Pesanan2, kata2, perbuatan2 baginda ditulis dalam bentuk hadis sebagai panduan kita sehingga kini. Al-Qur’An dan hadis kini menjadi pegangan kita untuk melalu cabaran2 kahidupan.

Dalam penulisan blog SyurgaHati terdapat juga ayat-ayat Al-Qur’an yang digunakan sebagai intipati perbincangan. Pendekatan ayat-ayat Al-Qur’an digunakan untuk menguatkan keyakinan dalam proses motivasi. Antara entri yang menggunakan pendekatan ayat Al-Qur’an

01 (KLIK) Takdir… Jangan Bergelut Tetapi Menari Dengannya...
02 (KLIK) Makhluk Mengeluh
03 (KLIK) Dua Perbuatan Berjalan Seiringan
04 (KLIK) Rahsia Takdir Ditetapkan
05 (KLIK) Allah Hampir Dengan HambaNya
06 (KLIK) Kisah Qarun vs Nabi Sulaiman
07 (KLIK) Yang Baik Untuk Yang Baik
08 (KLIK) Hikmah Beristighfar : Berjaya Hamil
09 (KLIK) Hikmah Beristighfar : Hujan Rahmat
10 (KLIK) Hikmah Beristighfar : Rezeki Dipermudahkan
11 (KLIK) Keindahan Al-Fussilat : 30
12 (KLIK) Istighfar Amalan Terpuji
13 (KLIK) ISTIGHFAR
14 (KLIK) Motivasi Gaya Rasulullah S.A.W.

Semoga entri2 nie mampu memberi manfaat kepada yang membaca.  SyurgaHati akan berkongsi beberapa topik menarik yang akan dirujuk daripada buku2 motivasi sebagai sumber penulisan. SyurgaHati akan berkongsi ayat2 tafsir Al-Qur’an dengan pembaca agar kita bersama mengambil manfaat untuk mencipta syurga di hati, menghadirkan ketenangan dalam hati kita.



SyurgaHati : penulis bukanlah ustaz atau para alim ulama’... penulis hanyalah insan biasa yang ingin berkongsi informasi bersama-sama pembaca... apa yang ditulis adalah cetusan idea kecil untuk memotivasikan diri sendiri dan bertujuan untuk berkongsi bersama-sama pembaca.... moga kita sama2 peroleh manfaat.

No comments:

Post a Comment